nl / en

1. Verzekeringen

  1. Hoeveel betaal je per persoon aan verzekering?
  2. Zijn automatisch alle dansers verzekerd?
  3. Kan ik als groep op het even welk moment een verzekering afsluiten?
  4. Wanneer komt de verzekering tussen?
  5. Wat is een verzekerde activiteit?
  6. Wat is een ongeval?
  7. Wat doe ik bij een lichamelijk ongeval?
  8. Wat wordt terugbetaald?
  9. Wat houdt de verzekering Burgerrechtelijke Aansprakelijkheid in?
  10. Wat doe ik bij een schadegeval (met burgerlijke aansprakelijkheid)?
  11. Wat dekt de verzekering van Danspunt sowieso niet?
  12. Wat is een ‘daglicentie’?
  13. Onze feitelijke vereniging wordt een vzw. Dekt de verzekering van Danspunt ook de bestuurdersverzekering?

Je vind ook hier alle info over verzekeringen.

top

2. Nieuwsbrief en digitale mailings

  1. Hoe schrijf ik mij in of uit op jullie digitale mailings?

top

3. Beeldmateriaal

  1. Wat gebeurt er met het beeldmateriaal gemaakt door Danspunt?
  2. Mag ik de foto’s van de website van Danspunt gebruiken?

top

4. Activiteiten: inschrijven of annuleren

  1. De inschrijvingsdatum voor een activiteit is voorbij. Wat nu?
  2. Wat zijn de inschrijvings- en annuleringsvoorwaarden voor vormingsactiviteiten van Danspunt?

top

5. Activiteiten, nieuws, zoekertjes of je groep op deze site zetten

  1. Hoe plaats ik mijn activiteit in jullie agenda?
  2. Ik heb een nieuwtje. Kan dat op deze website geplaatst worden?
  3. Hoe kan ik een zoekertje plaatsen?
  4. Waar vind ik een dansschool of -groep in een bepaald dansgenre?

top

6. DANST tijdschrift

  1. Hoe kan ik me abonneren op DANST?
  2. Kan ik DANST online lezen?
  3. Kan ik adverteren in DANST?
  4. Wat is de deadline voor het volgende nummer van DANST?
  5. Mag ik een artikel uit DANST overnemen?

top

1. Verzekeringen

1. Hoeveel betaal je per persoon aan verzekering?

De verzekeringsbijdrage bedraagt 3 euro per persoon. Meer info.

top

2. Zijn automatisch alle dansers verzekerd?

Alle dansers van wie de namen zijn doorgegeven, zijn verzekerd (in te vullen verzekeringslijst). De verzekering is op naam van de te verzekeren persoon en is NIET overdraagbaar op een andere persoon. Meer info.

top

3. Kan ik als groep op het even welk moment een verzekering afsluiten?

Ja. Het verzekeringsbedrag blijft 3 euro/pp, waarbij je een keuze hebt tussen de periode september – augustus of januari – december. Meer info.

top

4. Wanneer komt de verzekering tussen?

De verzekering komt tussen wanneer het ‘ongeval’ zich voordoet:

  • tijdens een activiteit van Danspunt én het slachtoffer deelneemt aan de vorming, het optreden of project (geen bezoeker/publiek).
  • tijdens een activiteit van een bij Danspunt aangesloten en verzekerde groep én als het slachtoffer verzekerd* is bij Danspunt.
  • tijdens een activiteit van een bij Danspunt aangesloten groep én als het slachtoffer verzekerd* is via een andere bij Danspunt aangesloten en verzekerde groep die ‘in groep’ aan de activiteit deelneemt.

Let op: Het gaat om een aanvullende verzekering (eerst komt je eigen mutualiteit tussen in de medische kosten). Meer info.

top

5. Wat is een verzekerde activiteit?

  • Alle activiteiten georganiseerd door Danspunt zelf of samenwerkingsverbanden die Danspunt aangaat.
  • Activiteiten van je eigen groep of een bij Danspunt aangesloten vereniging die een verzekering heeft afgesloten bij Danspunt voor haar eigen dansers.
  • Een dansactiviteit waar je ‘als groep’ aan deelneemt (groepsactiviteit), op voorwaarde dat je groep aangesloten en verzekerd is bij Danspunt.

Meer info.

top

6. Wat is een ongeval?

Een ongeval is een plots voorval waarvan de oorzaak of één van de oorzaken buiten het organisme van het slachtoἀer ligt en dat lichamelijk letsel veroorzaakt m.a.w. een externe, uitwendige oorzaak.

Bekijk dit gedetailleerd overzicht van wat wel of niet als ongeval wordt beschouwd.

top

7. Wat doe ik bij een lichamelijk ongeval?

Je dansgroep of dansschool heeft een verzekering bij Danspunt afgesloten. Jij of iemand van je verzekerde dansers heeft een lichamelijk ongeval tijdens een van je activiteiten, op een Danspuntactiviteit of onderweg (van of naar de activiteit).

Hier vind je de procedure van aangifte van een lichamelijk ongeval.

Meer info

top

8. Wat wordt terugbetaald?

De medische kosten die resten na tussenkomst van het ziekenfonds.

Klik hier voor een gedetailleerd overzicht van de waarborgen.

top

9. Wat houdt de verzekering Burgerrechtelijke Aansprakelijkheid in?

Lees hier alles over de verzekering Burgerrechtelijke Aansprakelijkheid.

top

10. Wat doe ik bij een schadegeval (met burgerlijke aansprakelijkheid)?

Je dansgroep of dansschool heeft een verzekering bij Danspunt afgesloten. Tijdens een van je activiteiten, op een Danspuntactiviteit of onderweg (van of naar de activiteit) veroorzaakt een verzekerd lid schade aan een van je andere leden of aan een derde.

Wat doe je?

  • Je brengt Danspunt onmiddellijk op de hoogte.
  • Je ontvangt van Danspunt een aangifteformulier (of download het hier) en bezorgt het binnen de week ingevuld terug aan Danspunt.
  • De persoon die schade heeft geleden brengt alle kostenbewijzen in.
  • Je bezorgt alle kostenbewijzen aan Danspunt.
  • De verzekering betaalt de kosten terug binnen de bepalingen van het verzekeringscontract. Als de persoon die schade geleden heeft, ook lid is van de vereniging, dan wordt het bedrag afgetrokken dat eventueel al is uitbetaald in het kader van de lichamelijke ongevallenverzekering.

Meer info

  • Lees meer over de bepalingen van de verzekering burgerlijke aansprakelijkheid.
  • Download ‘Dossierbehandeling en hoe een aangifteformulier invullen’ en het aangifteformulier.
  • voor aangifte: mail naar info@danspunt.be of bel T. 09 269 45 30

top

11. Wat dekt de verzekering van Danspunt sowieso niet?

De verzekering van Danspunt geldt niet voor brand(verzekering), materiële schade, B.A. bestuurdersverzekering, huurdersaansprakelijkheid, objectieve aansprakelijkheid na brand en ontploffing.

top

12. Wat is een ‘daglicentie’?

Lees hier alles over een daglicentie.

top

13. Onze feitelijke vereniging wordt een vzw. Dekt de verzekering van Danspunt ook de bestuurdersverzekering?

Neen, een bestuurdersverzekering moet je zelf afsluiten. Danspunt dekt enkel de activiteiten.

Je kan via Danspunt wel een bijkomende bestuurdersverzekering afsluiten aan voordeeltarief. Mail ons voor meer info.

top

 

2. Nieuwsbrieven en digitale mailings

1. Hoe schrijf ik mij in of uit op jullie digitale mailings?

Wil je op de hoogte blijven van de dansprojecten, wedstrijden, vormingen … die Danspunt organiseert? Schrijf je hier in op onze digitale nieuwsbrief.

Wil je onze mails niet meer ontvangen, dan vind je onderaan elke mail een link om je uit te schrijven. Of stuur gewoon een mailtje naar info@danspunt.be met de vraag je uit te schrijven voor de mailings.

top

 

3. Beeldmateriaal

1. Wat gebeurt er met het beeldmateriaal gemaakt door Danspunt?

Danspunt zet op verschillende activiteiten professionele fotografen en/of cameramensen aan het werk voor het aanvullen van ons beeldarchief.

Groepen en dansers die deelnemen aan onze activiteiten hebben geen enkel recht op publicatievergoedingen en doen volledige afstand van rechten voor alle door Danspunt gemaakt beeldmateriaal van repetities en voorstellingen.

We gebruiken het beeldmateriaal voor promotie op onze website, ons tijdschrift DANST en ander promomateriaal. Danspunt heeft dan ook het gebruiksrecht op de foto’s of kreeg van de fotograaf/videograaf toestemming om ze te publiceren, maar dat betekent echter niet dat derden ze mogen kopiëren en gebruiken (meer info).

Voor elk gebruik van de foto’s/video’s is dus de toestemming nodig van de fotograaf/videograaf. Ook naamsvermelding is steeds verplicht.

top

2. Mag ik de foto’s van de website van Danspunt gebruiken?

Foto’s die op onze website staan, mag je niet zomaar kopiëren voor gebruik in eigen publicaties (tijdschrift, website …). Danspunt heeft het gebruiksrecht op de foto’s in de fotogalerijen of kreeg van de fotograaf toestemming om ze te publiceren, maar dat betekent dus niet dat derden ze mogen kopiëren en gebruiken. Lees meer over auteursrechten.

Wil je een foto gebruiken, neem dan contact op met communicatie@danspunt.be of T. 09 269 45 32 en vermeld welke foto van welke activiteit je wil gebruiken en waarvoor. We zullen je al dan niet toestemming geven of je doorverwijzen naar de fotograaf. De fotograaf kan jou een vergoeding vragen voor gebruik van de foto.

We kunnen je ook hogeresolutiefoto’s bezorgen, maar ook dit bekijken we vraag per vraag. Als je de foto’s mag gebruiken, vermeld dan sowieso de naam van de fotograaf met het copyright-teken ©.

top

4. Activiteiten: inschrijven en annuleren

1. De inschrijvingsdatum voor een activiteit is voorbij. Wat nu?

Om zeker te zijn van een plaatsje, schrijf je je best zo snel mogelijk in. Doe het in elk geval voor de inschrijvingsdatum. Maar als die al voorbij is en je net die activiteit toch o zo graag wil volgen? Neem dan even contact op met inschrijven@danspunt.be of T. 09 245 69 30 om te vragen of er nog een plaatsje vrij is en of je nog kan inschrijven.

Hou wel rekening met de kantooruren! Als de cursus bijvoorbeeld zondag plaatsvindt, kan je zaterdag sowieso niet meer inschrijven!

top

2. Wat zijn de inschrijvings- en annuleringsvoorwaarden voor vormingsactiviteiten van Danspunt?

Inschrijvingsvoorwaarden

Je kan online, per mail, telefonisch of per post inschrijven. Vermeld naast de titel en de code van de cursus ook steeds je naam, adres, geboortedatum, e-mailadres en GSM

Je inschrijving is pas definitief na ontvangst van je betaling. Bij overschrijving vermeld je steeds je naam en code cursus.

Voor sommige cursussen is het aantal deelnemers beperkt. Indien het maximum inschrijvingen is bereikt, kan je op een wachtlijst worden geplaatst.

De volgorde van de ontvangen betalingen bepaalt je plaats op de wachtlijst. Na de cursus betaalt Danspunt het volledige cursusgeld terug aan de deelnemers op de wachtlijst die niet konden deelnemen.

Indien factuur gewenst, gelieve vóór de start van de cursus te verwittigen.

Annulering deelname cursus door de deelnemer

Meer dan 10 dagen voor het begin van de cursus   ⇒   het cursusgeld wordt volledig terugbetaald

Minder dan 10 dagen voor het begin van de cursus   ⇒   het cursusgeld wordt voor 50% terugbetaald; ingeval van overmacht en na overlegging van een doktersattest of ander bewijsstuk ten laatste 2 dagen na de cursus   ⇒   het cursusgeld wordt voor 80% terugbetaald

Annulering op de dag zelf of stoppen tijdens de cursus   ⇒   het cursusgeld wordt niet terugbetaald; ingeval van overmacht en na overlegging van een doktersattest of ander bewijsstuk ten laatste 2 dagen na de cursus   ⇒   het cursusgeld wordt voor 80% terugbetaald

Gelieve ons bij annulering zo snel mogelijk te verwittigen dan kunnen wij mensen van de wachtlijst laten deelnemen.

Annulering van een cursus door Danspunt

Danspunt kan een cursus tot 10 dagen voor de start annuleren als er te weinig inschrijvingen zijn. Hiervan word je zo snel mogelijk op de hoogte gebracht. Bij reeds ontvangen betalingen wordt het cursusgeld volledig terugbetaald.

Indien de cursusleiding ziek is of er een geval van overmacht plaatsvindt, wordt zo snel mogelijk naar een oplossing gezocht. Danspunt heeft in dat geval ook het recht om de lesgever te vervangen.

top

5. Activiteiten, nieuwtjes, zoekertjes, je groep op deze website zetten

1. Hoe plaats ik mijn activiteit in jullie agenda?

Onze activiteitenagenda wordt automatisch samengesteld vanuit de UiTdatabank.

Geef je dansactiviteiten in via www.UiTdatabank.be. Je activiteit zal na correcte invoer automatisch worden gepubliceerd op tal van kanalen: UiTinVlaanderen.be, www.danspunt.be … en op heel wat andere online en gedrukte agenda’s. Geef dus één keer je activiteit in en zie ze op verschillende plaatsen verschijnen!

top

2. Ik heb een nieuwtje. Kan dat op deze website geplaatst worden?

Zeker. Stuur het naar communicatie@danspunt.be (met ‘nieuws’ in het onderwerp).

We maken nieuws dat gesmaakt wordt door dansliefhebbers graag wereldkundig. Het kan een nieuwtje zijn over een groots of vernieuwend dansevenement, een jubileum van je groep, een prijs, een speciale gebeurtenis …

Let wel: we houden de redactionele vrijheid om het al dan niet te publiceren en het redactioneel te bewerken.

Alvast hartelijk dank voor jouw bijdrage!

top

3. Hoe kan ik een zoekertje plaatsen?

 

 

top

4. Waar vind ik een dansschool of -groep in een bepaald dansgenre?

Bekijk dit overzicht van alle dansscholen en -groepen in Vlaanderen en Brussel. Je kan ook een kijkje nemen tussen onze zoekertjes of er zelf eentje plaatsen.

Vind je toch niet wat je zoekt? Mail naar info@danspunt.be of bel op 09 269 45 30. Vergeet niet te vermelden welk dansgenre je wil volgen, in welke regio en voor welke leeftijd (kind, jongere, volwassene …).

top

6. DANST Tijdschrijft

1. Hoe kan ik me abonneren op DANST?

‘DANST, tijdschrift voor dans en beweging’ houdt de vinger aan de pols om jullie te informeren en inspireren. DANST toont wat er leeft in de danssector in Vlaanderen, Brussel en daarbuiten: jong talent, vernieuwende initiatieven, diepgravende interviews met makers …

Ben je gebeten door dans en wil je 4 keer per jaar DANST in je bus ontvangen? Abonneer je voordelig op ons tijdschrift voor slechts 14 euro per jaar.

Hoe abonneren? Geef je gegevens door via deze link.

top

2. Kan ik DANST online lezen?

Je kan alle nummers van DANST (vroeger ‘Dans.Magazine’) die sinds begin 2004 verschenen zijn online nalezen of als pdf downloaden.

top

3. Kan ik adverteren in DANST?

Ja. Met DANST bereik je een ruim publiek van dansliefhebbers. DANST wordt gedrukt op ongeveer 3.500 exemplaren. Download het document met tarieven, technische specificaties en deadlines.

Heb je vragen over DANST, neem dan contact op via communicatie@danspunt.be of 09 269 45 32.

top

4. Wat is de deadline voor het volgende nummer van DANST?

DANST verschijnt eind maart, eind juni, eind september en eind december.

Als je wil adverteren, bezorg ons dan de advertentie vóór de volgende deadlines:

  • DANST nr 1 – kalender van apr/mei/jun: 20 februari
  • DANST nr 2 – kalender van jul/aug/sep: 20 mei
  • DANST nr 3 – kalender van okt/nov/dec: 20 augustus
  • DANST nr 4 – kalender van jan/feb/mrt: 20 november

Heb je een interessante insteek voor een artikel? Bezorg ons je voorstel dan zeker ruim voor de deadline, zodat we het kunnen meenemen bij de inhoudelijke brainstorm over de volgende editie.

top

5. Mag ik een artikel uit DANST overnemen?

Dat is in principe geen probleem. Integendeel, het streelt ons ego! Neem wel vooraf contact op met communicatie@danspunt.be of 09 269 45 32 om toestemming te vragen.

Vermeld welk artikel je wil overnemen en in welk medium je het wil publiceren. Natuurlijk vermeld je bij publicatie ook de auteur van het artikel en de bron (Dans.Magazine/DANST, jaar, nummer).

top

Wat leeft en beweegt er in de danswereld? Je leest het allemaal in DANST, ons driemaandelijkse tijdschrift.      

neem een abonnement

Werk je aan een eigen voorstelling en heb je nood aan artistiek en inhoudelijk advies? Wij sturen een professionele coach om jou constructief bij te staan!

vraag feedback