Het vermaarde Balletto di Roma liet twee hedendaagse choreografen los op het romantische ballet ‘Giselle’ uit 1841. Serussi en Haring tekenen samen voor een indrukwekkende herinterpretatie van dit verhaal, waarin de oude liefdestragedie tussen een graaf en een boerenmeisje plaatsmaakt voor herkenbare relatieworstelingen.
Itamar Serussi danste bij de befaamde Israëlische Batsheva Dance Company. Zijn stukken zijn speels, fysiek en humorvol. De romantische pas-de-deux en solo’s uit de eerste akte van ‘Giselle’ worden bij hem voelbare scènes over liefde en bedrog tussen mensen van vlees en bloed.
Chris Haring, die in 2005 het Weense gezelschap Liquid Loft oprichtte, brengt in zijn multimediale werk met film, beeldende kunst en nieuw gecomponeerde muziek echte en verzonnen werelden bij elkaar. In de tweede akte diept hij met grote verbeeldingskracht het thema wraak uit.
“Bij Haring golft de emotie letterlijk door het tienkoppige corps de ballet der Wilis. Zij, geesten van maagden, verbeelden de wraakzucht van de bedrogen vrouwen en, in een orgiastisch tafereel, hun gefnuikte lust.” NRC Handelsblad