UPDATE: d’inspiratiedag zal online plaatsvinden via zoom, en niet live in de Beursschouwburg.
Wie ingeschreven is, ontvangt een mail met alle informatie.
Hoe kan je jouw dansvereniging of dansproject financieren? Waar kan je middelen vinden? Wat is de beste strategie om je inkomsten te diversifiëren? Hoe begin je aan een zoektocht naar partners of sponsors? Hoe verhoog je je eigen inkomsten? Hoe maak je een ondernemingsplan?
In samenwerking met Cultuurloket nodigt Danspunt een reeks experts en ervaringsdeskundigen uit op d’inspiratiedag.
Je krijgt een hoop informatie, tips en inspiratie over verschillende vormen van financiering, zoals crowdfunding, sponsoring, businessplanning, friendraising… En je hoort medewerkers van de financieringskanalen zelf aan het woord.
Programma
12u00: Onthaal
12u30 – 13u45: De financieringsmix (plenaire infosessie)
Ben je een idee aan het uitwerken of plan je een project, dan vraag je je vast snel af … Hoe gaan we dit betalen? Met andere woorden: hoe financieren we onze plannen?
Annemie Verlinden (Cultuurloket) overloopt de verschillende mogelijke financieringsvormen voor een organisatie. We bekijken hoe we een keuze kunnen maken tussen eigen inkomsten, subsidies, crowdfunding, sponsoring, leningen, … Daarnaast onderzoeken we de impact daarvan op de werking en financiële draagkracht van je organisatie.
14u00 – 14u45: Gesprekstafel
Luister in kleine groepen (maximum 10 personen) naar de ervaring van experts, wissel ervaring uit en stel je vragen.
Kies uit:
- Crowdfunding
- Friendraising, een praktische kijk op fundraising & sponsoring
- Cultuurkrediet, de winwinlening en andere kredieten
- Je ondernemingsplan en verdienmodel
- Giften beheren via de Koning Boudewijnstichting (Projectrekening en Culturele Mecenaatsrekening)
15u00 – 15u45: Aanvullende financieringskanalen (plenair)
Medewerkers van een reeks interessante aanvullende financieringskanalen vertellen kort wanneer en hoe je bij hen terecht kan.
De volgende financieringskanalen komen aan bod:
Corona maakt de formule van ‘meet en greet’ (zoals origineel voorzien) of netwerken bij een receptie moeilijk. Daarom delen we, waar mogelijk, contactgegevens van deze sprekers met jou. Zo kan je achteraf zelf contact opnemen met de sprekers als je meer vragen hebt.
16u00 – 16u45: Gesprekstafel
Luister in kleine groepen (maximum 10 personen) naar de ervaring van experts, wissel ervaring uit en stel je vragen.
Kies uit:
- Crowdfunding
- Friendraising, een praktische kijk op fundraising & sponsoring
- Cultuurkrediet, de winwinlening en andere kredieten
- Je ondernemingsplan en verdienmodel
- Giften beheren via de Koning Boudewijnstichting (Projectrekening en Culturele Mecenaatsrekening)
Praktisch
Maandag 19 oktober (12u-17u15)
Online via zoom.us.
Deelname is gratis, maar registreren op voorhand verplicht, vóór maandag 19 oktober. Na inschrijving ontvang je een mail met link die toegang geeft tot het online evenement.