Reclame, films, internet: voortdurend zijn we omgeven door beelden van geseksualiseerde lichamen. In to come (extended) zoeken 15 performers naar de verhouding tussen individuele seksuele vrijheid en seksualiteit als collectieve ervaring. Het in vraag stellen van opwinding en climax als theatrale act staat centraal – soms in een bevreemdende slow motion, dan weer in de hoogste versnelling vol en
Reclame, films, tijdschriften, internet: voortdurend zijn we omgeven door beelden van geseksualiseerde lichamen die het intieme en erogene etaleren. Die beelden behoren al lang niet meer tot de privésfeer alleen, maar maken via marketing en mediatisering deel uit van het publieke domein. Ze functioneren er als maatstaf, waartoe we ons zonder nadenken verhouden. Plezier als condition humaine is vandaag een keurslijf geworden, waaruit het nog moeilijk is je te bevrijden.In to come (extended) – een remake van een performance met 5 dansers uit 2005 – zoeken 15 performers naar de verhouding tussen individuele seksuele vrijheid en seksualiteit als collectieve ervaring. De relatie tussen een groep anonieme lichamen en de individualiteit van één naakt lichaam onthult een spannend contrast. Het in vraag stellen van opwinding en climax als theatrale act staat centraal – soms in een bevreemdende slow motion, dan weer in de hoogste versnelling vol energie.
• to come (extended) is het nieuwste deel in Mette Ingvartsens reeks over seksualiteit en ervaringseconomie. Het stuk komt na de cyclus The Red Pieces 69 Positions, 7 Pleasures en 21 Pornographies, alle te zien in het Kaaitheater.
“Vijftien dansers vormen een geluidloze orgie die zich laat bekijken als ingenieus beeldhouwwerk.” – de Volkskrant